de yoga en gym studio

FitFuseFlow Barre

Kenmerk van deze lessen is het gebruik van de barre om op een plezierige manier lenigheid en balans te ontwikkelen en om de spieren te shapen. Er worden elementen van ballet gebruikt en op een 'fitness-manier' ingezet in de les. De lessen zijn een fusion van barre in combinatie met één van de andere disciplines die wij aanbieden. De docente - en de opleiding - komt uit de fitness wereld. Voor een echte balletles verwijs ik je naar Pointeworks Den Haag waar ze ballet voor volwassenen hebben.

Pilates/Stick

De rustige bewegingen worden op een matje uitgevoerd en richten zich op het beheersen van de spieren rondom de wervelkolom. Hierdoor ontstaat een goede lichaamsbalans en lichaamshouding. Het versterkt de spieren in het krachtcentrum ofwel de ‘core’; de rug en de buik.

Pilates, ontwikkeld door Joseph Pilates, werd na WO I, ingezet als revalidatie methode. Al snel maakten dansers gebruik van deze methode omdat ze hierdoor sterker en uitgebalanceerder werden. FitFlow geeft gevarieerde pilates lessen waarbij er soms gebruik wordt gemaakt van ballen en ander klein materiaal. Pilates Stick gebruikt elastische banden die je ofwel kunnen ondersteunen ofwel meer kunnen uitdagen bij een oefening. Pilates is geschikt voor zowel dansers, sporters en iedereen die lekker in z’n lijf wil zitten (we werken staand en liggend). 

Gravity

Gravity Pilates wordt als groepsles en als personal training aangeboden.

Met Gravity train je op een apparaat die in hoogte verstelbaar is en glij je op een 'board met je eigen lichaamsgewicht door de oefeningen (zie filmpje homepagina) .

De les 'Gravity Pilates' duurt max. 55 minuten en is een mix van pilates en fitnessoefeningen.

Glide en Ride Gravity is een mix van gravity en fietsen duurt ook 55 minuten (helft tijd fiets, helft tijd graffiti).

 

De lessen zijn geschikt voor iedereen die een gezond lichaam heeft en kan staan en liggen.

Essentrics

Een complete lichaamstraining die je lichaam in balans brengt.

Geen ingewikkelde pasjes of gewichten, maar rek- en strekoefeningen. We werken met muziek in vloeiende bewegingen (klassiek, jazz, pop). Je krijgt sterke en slanke spieren, souplesse en een perfecte houding. Je werkt staand en liggend.

Essentrics is ontwikkeld door voormalig ballerina Miranda Esmonde-White in samenwerking met fysiotherapeuten. De methode is geschikt voor zowel dansers, sporters en iedereen die lekker in z’n lijf wil zitten. Heb je last van een hernia, dan adviseer ik je naar Pilates te gaan.

         
         

tes.

Circuittraining

In deze training zit alles; kracht – uithoudingsvermogen- co-ordinatie, explosiviteit, flexibiteit. Iedere les kan het tempo of aandachtspunt net even ergens anders liggen.

We gaan uit van een gezond lichaam en dan te ja kan staan en liggen.

 

Yin yoga

Meditatie in een yogahouding, Een tegenhanger van de yang yogavormen doordat je minstens 3 minuten in een houding blijft. De adem wordt gebruikt om eventuele weerstand die je tegenkomt te verzachten. De aandacht ligt bij het bindweefsel en de meridianen i.p.v. de spieren. Je werkt staand, maar vooral op de grond. 

© 2016 FitFlow Den Haag
Eigenaar Q.L. Knijnenburg
website: hoofzaak